Utolsó kommentek

  • Flagellus: Köszönöm megtisztelő válaszát. Üdvözlettel B. Péter (2017.02.24. 10:53) Megújítási kisérletek
  • furbe: Hát a Rain számomra egy igen érdekes kérdés. 2010 májusában talán az első 5 emberben benne voltam,... (2017.02.21. 01:49) Megújítási kisérletek
  • Flagellus: Kiváncsi lennék a véleményedre a Rain Internationallal kapcsolatban. (2017.02.20. 23:16) Megújítási kisérletek
  • feketepolos: @furbe: Joguk van persze! Névtelenül.. Tv-t nézni és önmagukat nem hibáztatni! Zoli (2013.04.29. 22:59) Bináris elrendezés
  • furbe: Én meg azt gondolom, az embereknek joguk van megtudni a dolgokat a maguk teljességében. A szövege... (2013.04.04. 22:10) Bináris elrendezés
  • Utolsó 20

Unilevel elrendezés

2012.09.18. 22:58 furbe

Avagy a multilevel marketing megszületése

A cégeknek két célja van egy többszintű értékesítési rendszer létrehozásával. Az első a forgalom növelése. Ennek érzékelése igazából nem egy nagy kihívása, mivel ha egy hónapon belül több terméket adok el, akkor nőtt a forgalom. Az igazán mókás feladat akkor kezdődik el, amikor azon embereket akarom jutalmazni, akik a növekedésnek a kiváltói voltak.

Az első hálózatok unilevel elrendezésűek voltak, melyek a kapcsolati háló leképezése volt. Ezek lényege, hogy az új belépőket egy elágazó rendszerben rögzítik, ahol a kapcsolatokat az ajánlás teremti meg. Evvel pontosan követhető, ki hány, és mennyire aktív embereket ajánlott a rendszerbe. Ezek követése viszonylag egyszerű, mert a szerkezetet felrajzolásával a további növekedés irányát könnyedén meg lehetett tervezni. A mai napig sikeres (úgy értem évtizedek óta működő) cégek egytől egyik ilyen elrendeződésűek. Az Nutrilite, az idővel ezt felvásárló, de önmagában is sikeres Amway, az FLP, a Sunrider és a Herbalife is ilyen elrendeződésűek.

Egy amerikai cég marketingtervében az alábbi ábrával szemléltetik ezt az elrendezést.

unilevel fa.png

A piros ember mindig az új jelöltet jelenti (ez egy mezei marketingfogás), s az ábra arról szól, hogy hozok néhány embert (ezen példában mustár színű felsőben), akiken keresztül jó néhány, akár számomra teljesen ismeretlen ember tud csatlakozni a céghez, s ezek után is fizetnek nekem valamennyi pénzt.

Azokat, akiket én ajánlottam, az angol szóhasználatot megőrizve frontnak nevezzük (valójában ez első sort jelent (angolul az első ajtó=front door). A második mélység a frontok által ajánlott embereket jelenti (itt a zöld felsőben), a harmadik mélység a törkisz, negyedik a sötétkék, hatodik mélység pedig a lila felsős emberek. (Itt egyébként van egy súlyos marketing hiba, minden belépő férfi, pedig a hálózatokban nagyon sok a nő, és a női vezetők aránya is nagyobb más cégekhez képest.)

Amikor ezen hálózatok megtervezéséről beszélnek, a fő kérdés mindig az, hány ember csatlakozik hozzám közvetlenül, s abból hány indul el. Ha ugyanis hozzám nem csatlakoznak, akkor nem lesz forgalom általam, és egy vasat nem fogok fizetni.

Egyik hálózat vezetője azt mondta, hogy ezt az üzletét úgy csinálta meg, hogy nem figyelt senkire, csak ment előre. És evvel pontosan megragadta az az alapelvet, hogyan lehet az ilyen rendszerekben előre haladni. Egy másik cég oktatóanyagában az van, hogy gyűjteni kell a nemeket, mert azok között lesz igen is. A lényeg tehát csak arról szól, hogy beszélni kell a cégről, aztán majd csak találsz valakit, akit ez megragad. Ha ezt összevetjük az előző állítással, látszik, hogy ugyan arról van szó.

Visszaosztási rendszerek

Alapvetően kétfajta visszaosztási rendszer létezik. Az egyiket pozíció alapúnak, a másikat forgalmi alapúnak nevezhetjük.

Pozíciós visszaosztás

Ennek lényege, hogy az egymást követő sorokból (mélységekből), az általuk vett termékek árából visszaosztást adnak. Mondjuk a 100 dolláros termékből 10 dollár jut a szponzornak (ő az, aki a rendszerbe beajánlotta a forgalmazót/tagot/vevőt). és még felfele 5-6 szintig jár 4-5 dollár.

Ezt persze úgy mutatják be /teljesen jogosan/, hogy ha lesz alattad ennyi és ennyi mélységben vásárló, akkor ennyi és ennyi jár belőle, A valóság bemutatása sokféle lehet persze, de azért nem szabad elfelejtkezni, hogy mind a két oldal igaz. Egy regisztrálót nem a két szép szeméért segítenek gyakran vadidegen emberek is. Ezt pontosan látni kell, ez egy üzleti vállalkozás, és nem jótékonysági szervezet, a vezetők tevékenységét ugyan az mozgatja, mint a belépőét: pénzt akar keresni.

Az ilyen visszaosztási rendszerek forgalmát úgy lehet megnövelni (azonos létszám esetén), hogy a havi vásárlás értékét valamilyen módon ösztönözik. Mondjuk aki 100 dollár helyet 200-ért vásárol, az plusz két mélységből kapja a jutalékot, s a jutalékok értéke is megnő. Mondjuk a frontok rendelése után nem 10, hanem 15 dollárt adnak, s a 4-5 dollár is megnő kettővel.

Az ilyen rendszereknél gyakori fogalom a kikerülés, amikor a nem vásárló hálózati tagot nem veszik figyelembe a mélységek meghatározásánál.

Forgalmi alapú visszaosztás

A pozíció alapú visszaosztási rendszerek egyik legnagyobb átka, amikor egymás alatt egy-egy ember vásárolja a terméket, s egy láncban elhelyezkedő emberek sok mélységben létre hozott fogalomából érdemben nem keletkezik nagy bónusz. Ennek ellenszere, ha a nem az elhelyezkedés alapján, hanem a keletkezett forgalom után történik a visszaosztás. Ezen rendszerek egyik legfontosabb eszköze a marketingtábla, mely a forgalmak és a visszaosztási százalékokat mutatja be.

Ennek is több formája van. Van ahol kevés szint van (mondjuk négy az FLP és a Herbalife esetén), s van amikor több (az Amway hetet, a Kyani tizenkettőt használ). Érdemi különbség igazából nincsen, az eltérő forgalmi szintű forgalmazók a százalék különbségeket kapják meg.

Ezen rendszerekben jelentek meg a vezetői bónuszok. Igazából már az Amway első rendszerében is benne volt, hogy ezen juttatás az iparágban már matuzsáleminek számít. Ezek lényege, hogy az aktív vezetők alatti forgalom előbb-utóbb eléri a maximális visszatérítéshez szükséges szintet, és a visszatérítési százalék különbsége nulla lenne, mely egyetlen vezetőnek sem érdeke. Ezért azt mondják, hogy az ennyire megnőtt forgalmat leválasztják a csoportról, s a leválasztott forgalom néhány százalékát megkapja a szponzor. Alapvetően jól működő rendszerek, sok mai is sikeres cég ezek alapján ossza a jutalékait.

1 komment

Címkék: alapok sunrider herbalife FLP Kyani Amway Nutrilita vezetői bónusz forgalmi visszaosztás pozíció alapú jutalék Nutrilite pozíciós visszaosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://mlm-figyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr154785746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

don brada · http://www.sajatwebsite.hu/ 2012.12.17. 14:27:03

A Kyaniról:
Személy szerint 8 hónapig voltam részese a Kyani gépezetnek. Az első tapasztalatok pozitívuma után, rá kellett döbbennem, hogy nincs új a nap alatt: ez is csak MLM.
Maga a rendszer, az alapötletek, és a termék sem rossz, de természetesen Magyarországon ezt is sikerült rendesen félrevinni.
Az eredeti rendszer lényege, hogy használd a terméket, és alkalmanként csatlakoztass egy-egy embert. Inkább építs lassan, de biztosan egy stabil rendszert.
Magyarországon, természetesen mindenki gyorsan akar gazdag lenni. Ez az első huszonpár embernek sikerült is, ők most a Bahamákról küldenek motiváló üzeneteket. Ha itthon nem érsz el 1-2 hónap alatt 3-4es szintet (ez kb 20-30 embert jelent) akkor ki fogsz esni, mert nem tud követni a rendszer. Nincs képzés, nincs kommunikáció, nincs komoly marketing, és igazi szakmai háttér, csak méregdrága start (kb 150 e ft) és termékek, és összességében egy másfél év alatt nagyra fújt lufi. Hasonlóan fog kidurranni, mint az összes többi - és az mlm lovagok vándorolnak tovább (amway, forever, nuskin, kyani,...?) a következő újonnan induló mlm piramisba. Közben pedig ezrek és ezrek csalódnak, és dobnak ki az ablakon százezreket.

A Kyani egy újabb cukormázas átverés, egy igazi csalódás-gyár. Száz emberből egy-kettő stabil, hosszútávú rendszert épít, a többi jó ha visszakeresi a befektetett pénzét majd kiesik, és örök mlm csalódott lesz, néhány igazán kapzsi ember remek üzleti tervének köszönhetően.