Utolsó kommentek

  • Flagellus: Köszönöm megtisztelő válaszát. Üdvözlettel B. Péter (2017.02.24. 10:53) Megújítási kisérletek
  • furbe: Hát a Rain számomra egy igen érdekes kérdés. 2010 májusában talán az első 5 emberben benne voltam,... (2017.02.21. 01:49) Megújítási kisérletek
  • Flagellus: Kiváncsi lennék a véleményedre a Rain Internationallal kapcsolatban. (2017.02.20. 23:16) Megújítási kisérletek
  • feketepolos: @furbe: Joguk van persze! Névtelenül.. Tv-t nézni és önmagukat nem hibáztatni! Zoli (2013.04.29. 22:59) Bináris elrendezés
  • furbe: Én meg azt gondolom, az embereknek joguk van megtudni a dolgokat a maguk teljességében. A szövege... (2013.04.04. 22:10) Bináris elrendezés
  • Utolsó 20

Forever Living Product (FLP)

2017.02.07. 10:00 furbe

Céges Háttér (8/10)

Adott egy amerikai ingatlanvállalkozó, aki megtalál egy magas minőségű egészségvédő terméket, amit az Amway sikerét látva nem hagyományos kereskedelemben kezd el értékesíteni. Megszervezi az alapanyag termesztését a trópusokon, az üzemeket, amivel a leszüretelt növényi részeket (az aloe vera levelét) helyben feldolgozzák, ehhez logisztikai és képzési rendszert hoz létre, és egy olyan marketingtervet, mely az akkor szinte egyeduralkodó Amway marketingtervénél többet ad vissza a partnereinek.

A siker nem is marad le, s nem csak Amerikában, hanem azon kívül is hatalmas növekedés indul el. Olyan ütemű a növekedés, hogy a termelőkapacitást többször is jelentősen meg kell növelni. A termék úgy fogy, hogy időnként készlethiány alakul ki, van, hogy egyes országokban hetekig nincs termék. Ez a cég is kap egy adóhatósági vizsgálatot. Túléli, s olyan gyorsan növekszik, hogy az éves forgalma több milliárd dollárra növekszik. Erre mondják azt, hogy sikertörténet, ami itthon is sikerre van ítélve.

A cég Németországon keresztül érkezik be Magyarországra, egy debreceni fagylaltárus révén (Szabó József), aki a termékeket, amit egy dobozban vett, kilenc hónapig meg se nézi. Aztán egy egyszerű meghűlés kapcsán felbontja a dobozt, s kiderül, a termék (aloe-gél) működik. Elkezdni másoknak ajánlani a termékeket, s egy idő után a cég is megérkezik az országba. Ez nem az a klasszikus mód, ahogy mondjuk az Amway megérkezett 1991-ben Magyarországra.

Megszervezik a raktárakat, az orvosi konzultációs hátteret, a rendezvényeket, s egymás után jönnek a minősülések. Sok, az Amwayben nem annyira sikeres ember céget vált, hozza a knowhow-ut, kialakítják a képzést, és a cég berobban, részben egyes hálózati részek átemelésének köszönhetően (akkortájt egy komplett gyémánt üzlet tűnt el az Amwayből). Ezen időszak két húzó neve Berkics Mikós, aki eredetileg vasúti szolgálattevő (bakter) volt, valamint Leveleki Zsolt és csapata, aki tizenpár vezetővel összeállva három-négy év alatt 200 vezetőt termelt ki, annak megfelelő forgalommal. Úgy tűnik, a cég megállíthatatlan, és ez ellen az időszakonkénti készlethiány, a cég OÉTI számok miatti megbírságolása sem tud semmit tenni. 

A cégben viszont elindul egy harc a hálózati vezetők egy része, és a hálózatot vasszigorral vezető dr. Milesz Sándor között. Még az ő elmozdítására is kísérletet tesznek, de a cég tulajdonosa és Szabó József kiáll mellette. Evvel párhuzamosan a Leveleki csoport növekedése lelassul, előkerülnek a vezetési hibák eredményei, s a teljes hálózati forgalom 2006-2008 között igen durván visszaesik. Kevesebb a minősülés, más hálózatok elviszik a vezetők egy részét, nem megy a szekér rendesen.

Ekkor az FLP első nagy sikerének receptjét veszik elő. Az Amwayből leigazolják Gidófalvi Attilát, miután az ottani üzletét elveszíti egy vitának köszönhetően. A terv úgy néz ki, működik, szállítja a sikereket, tele van a színpad, rekord sebességgel nő a hálózat újra. Egyetlen probléma, hogy ennek hatása a hálózat többi részében nem igazán érződik. Az sem tett jót a hálózat hangulatának, amikor azt hallotta a színpadról, hogy Gidófalvi Attila az eredményeit elsősorban a nemzetközi üzletének köszönheti, főleg az országnyitásban való részvételnek. Ez egy kis csapat vezetőjét, aki idehaza szeretne egyről kettőre lépni, nem igazán segíti.

Kezdők támogatása (7/10)

Az amerikai rendszerek európai adaptálásánál minden cégnek komoly nehézség, főleg a táplálékkiegészítővel foglalkozó cégeknek, hogy az egyéni árusítás nem olyan elterjedt, mint az USA-ban. Ennek áthidalása komoly gondot jelent, s erre az FLP olyasmit talált ki, mely nem is rossz. Az új regisztráltaknak a termékeket drágában adja, mint aki már szinteket ért el, ugyanis a tagoknak járó kedvezmény felét az új regisztrált vezetőjének adja. Ennek eredményeként a szponzorálás egyből bónusszal jár, amit le lehet vásárolni, vállalkozói sem kell hozzá.

Mivel az FLP-ben minden minősülést csak egyszer kell elérni, hatalmas előnnyel rendelkezik az újraminősítő rendszerekkel szemben, és ezt az ismertetés során okosan el is mondják. Nincs regisztrációs és megújítási díj sem, s a hálózatban az ember fél év után, ha nem vásárol, áthelyezhető máshova, s egy másik vezetővel újra nekilendülhet a hálózat felépítésének (új embereket regisztrálva). Az unilevel marketingterv szokásos nehézségeire viszont nincsen semmilyen extra eszköz. Dolgozni kell, nincs mese.

Kis vezetők javadalmazása (6/10)

Itt jön ki a cég igazi erőssége. Rengetek magas minőségű termék segíti a rendszeres utánrendelést, ha foglalkoznak vele, egy kisebb vezető az alatta generálódott forgalom 10-15 %-át is megkeresheti, ami 4-500 ezer forintot jelent 100-150 emberrel számolva, ami igazán baráti más hálózatokhoz viszonyítva.

Ennek viszont az az ára, hogy folyamatosan kell vele dolgozni, s ha valaki csak szponzorálni tud, de csapatot építeni nem, az bizony komolyan meg fog dolgozni minden hónapban a pénzéért. Aki viszont szisztematikusan építkezik, annak jó pénzt tud hozni viszonylag kevesebb munkával is.

Nagy vezetők javadalma

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mlm-figyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr755642121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.