Utolsó kommentek

  • Flagellus: Köszönöm megtisztelő válaszát. Üdvözlettel B. Péter (2017.02.24. 10:53) Megújítási kisérletek
  • furbe: Hát a Rain számomra egy igen érdekes kérdés. 2010 májusában talán az első 5 emberben benne voltam,... (2017.02.21. 01:49) Megújítási kisérletek
  • Flagellus: Kiváncsi lennék a véleményedre a Rain Internationallal kapcsolatban. (2017.02.20. 23:16) Megújítási kisérletek
  • feketepolos: @furbe: Joguk van persze! Névtelenül.. Tv-t nézni és önmagukat nem hibáztatni! Zoli (2013.04.29. 22:59) Bináris elrendezés
  • furbe: Én meg azt gondolom, az embereknek joguk van megtudni a dolgokat a maguk teljességében. A szövege... (2013.04.04. 22:10) Bináris elrendezés
  • Utolsó 20

Megújítási kisérletek

2012.09.26. 22:06 furbe

Avagy a versenyszellemé a világ

Az első generációs bináris marketingtervek nem váltották be a hozzá fűzött reményeket, vagy a kifizetések, vagy az ellátás nehézségei miatt a cégek sorra zártak be. Gyakran az is megtörtént, hogy egy növekvő hálózati rész egyik napról a másikra eltűnt, mert a vezető azt látta, hogy azonos struktúra mellett több pénzt tud megkeresni egy másik cégnél, mint az aktuális hálózatában. Ez nem valami földön kívüli, távoli történet, ez Magyarországon is megtörtént nem egyszer, csak erről az elszenvedő cég mélyen hallgat, mert ez rossz reklám, s félő, hogy még több ember fog átmenni a másik céghez.

A közvetlen regisztráltak bónusza

A bináris rendszerek legfőbb hátránya abból adódik, hogy az új emberek egy idő után nem közvetlenül kapcsolódtak az ajánlóhoz, hanem valahova a mélységbe kerültek, kevésbé ösztönözve a rendszeres kapcsolattartásra az ajánlót.

Ennek kiküszöbölésére a közvetlen ajánlottak vásárlásaiból jutalékot kezdtek osztani függetlenül a bináris fán található pozíciótól. Ez oly annyira sikeres volt, hogy nagyon sok jó ajánló rengeteg pénzt keresett evvel, viszont a közvetlen motivációs ereje ezen hálózatoknak csökkent.

Az eladó típusú embereket viszont ezen hálózatok mágnesként vonzották, ami az unilevel rendszerek számára volt kellemetlen, hogy sok ilyen típusú cég is idővel bevezette ezt.

Vezetői alapok és kihívások

A nagy vezetők megtartására a forgalom egy kis részét a kiemelkedő vezetők között szétosztották. Ez olyan extra megtartó erőt jelentet, mely jobban kötötte a vezetőket a cégükhöz, mint az enyv. Van ahol ez csak szemérmesen szerepel a cég kompenzációjában, de van, ahol ez hatalmas ünnepség keretében osztják ki minden évben.

5-600 embernek kiosztott vezetői jutalom, mely ezer euró felett kezdődik, s a legnagyobb csekk 800 ezer eurós, bárki számára üzenet értékű.

A hálózatok vezetőinek egyik legnagyobb fejtörést az szokta okozni, ha a változatlan munka mellet az eredmények megcsappannak a korábbi lendülethez képest. Igazán megható ilyet látni egy rendezvényen, amikor egy év pörgés után az új minősültek száma fele-harmada a korábbinak. Ilyenkor találomra lehet fogni a frusztrált vezetőket egy teremben. Ennek ellenszereként dolgozták ki a különböző struktúrákat, amik idővel a marketingtervek egyik kiegészítő eleme lett, vagy céges kihívások kapcsolódtak hozzá.

Számháború

A kifizethető pénzek végesek, egy termék ára nem növelhető tetszőlegesen, mert fizetőképes kereslet nélkül nincs forgalom, amiből visszaosszanak. Ezért mindenféle trükkökhöz folyamodtak a marketingtervek során, amivel elkápráztatták az érdeklődőket. A termék 18 vagy 21 százalékát visszaosztani kevéssé vonzó, mint 50 százalékos visszaosztásról hallani. De mint mindenben, itt is az ördög a részletekben rejlik.

Ha egy olyan visszaosztási tervet látunk, melyben rengeteg a magas százalék, figyeljünk arra, mekkora és milyen pénzből osztanak vissza rengeteget. Ez komoly dolog, láttam olyan tervet, hol a lehetséges százalékok összege 150 körül volt, a cég valós juttatása viszont nem érte el a forgalom 50 százalékát sem.

A másik kedvencem, a több ezer dolláros kifizetések megjelölése egy szint esetén. Nem mondom azt, hogy ez nem lehet reális, de sok olyan rendszer van, ahol ezen ígéretek hosszú távon nem teljesíthetőek.

Matematika kisérettségi

Jó néhány olyan rendszer van, aminek a megértése finoman szólva sem egyszerű. Nem a pontos matematikáról beszélek, annak megértése sok vezető számára is (bevallottan) homályos, hanem azon elvek, ahogy egy minősülés, vagy egy kifizetésre való minősülés megtörténik. Az utolsó ilyen élményem a Kyani rendszere kapcsán volt, ahol a nagy láb maximális méretének feltételrendszerét bemutatták (egyébként pontos és követhető maga a leírás, és a megoldás is zseniális, de felfogni azért nem egyszerű).

A másik eset, amikor az ember matematikai tudása alaposan próbára van téve, amikor a pénzek valódi útja nem vagy nehezen követhető. Nekem az mindig gyanús, ha a megszerzett pénzt a rendszer automatikusan visszaforgatja, mert ez a melegágya a zavarosban halászásnak.

Amikor egy bináris táblából csak két sorról beszélnek, s a következő sor kifizetésével az egész finanszírozhatósága a múlté, az igen megkapó tud lenni..

Hibrid Bináris visszaosztás

Ennek itthon még nem igazán jött el az ideje, de pár éve Amerikát letarolta ez a fajta rendszer. Monavie olyan jelentős pénzeket fizetett ki a legfontosabb vezetőinek, egy-két év hálózati munka után, mely lenyomta a húsz-harminc éve a pályán lévő, ami napig aktív veteránok keresetét.

A dolog lényege, hogy van egy bináris elrendezés, melyben kifizetnek egy forgalmi bónuszt, majd ezen forgalmi bónuszok után fizetik ki vezetői pénzeket. Olyan mértékben növelte ez a megközelítés a kifizetések nagyságát, hogy volt olyan cég, ami a meglevő hálózatát is átalakította ezen rendszerre. Több másik cég is elindult ezen a területen, a második legnagyobb ilyen cég (Exfuse) Marketingtervét szinte egy az egyben le is nyúlták.

A rendszer hatalmas népszerűségét az is adja, hogy a bináris rendszer motiváló erejét az unilevel rendszerek teljesítmény arányos juttatásaival ötvözi. A bináris rendszerek legfőbb hibáját kiküszöbölik, így a rendszerekben olyanok nem kapnak sok pénzt, akik igazából nem sokat tettek a forgalomért, csupán időben beléptek. Erre nem igaz, hogy aki az elején lépett be, annak sok pénze lesz, a többinek meg nem. Viszont ez sem csodaszer, ezen cégek között is volt olyan, melynek nem megy a szekér. De erről majd egy másik posztban

3 komment

Címkék: alapok mlm bináris unilevel hibrid bináris vezetői bónusz forgalmi visszaosztás regisztrációs bónusz

A bejegyzés trackback címe:

http://mlm-figyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr934798575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flagellus 2017.02.20. 23:16:09

Kiváncsi lennék a véleményedre a Rain Internationallal kapcsolatban.

furbe · http://matits.hu 2017.02.21. 01:49:43

Hát a Rain számomra egy igen érdekes kérdés. 2010 májusában talán az első 5 emberben benne voltam, aki hallott a Rain magyarországi megjelenéséről. Az első két hivatalos prezi fordításában is részt vettem. Jelen voltam a Soul bevizsgálásánál is, s az első szemináriumokon is.

2011 februárja óta nem vettem részt a cég rendezvényein, nem igazán tudtam mit kezdeni Badár László és Byron Belka közti egyességgel, aminek következtében ő lett a magyar csapat első számú vezetője (ugyanis nem ő hozta be a céget Magyarországra).

A termék egyébként zseniális, a marketing terv is jó. Chad Cristoferson jól össze rakta a Monavie sikerein felbuzdulva a Rain kompenzációs rendszerét.

Flagellus 2017.02.24. 10:53:52

Köszönöm megtisztelő válaszát.
Üdvözlettel B. Péter